Бұл мақала орта мектептегі жаратылыстану сауаттылығын қалыптастырудағы оқыту мен кәсіби-педагогикалық қызметтің табыстылығын болжаудың негізгі параметрлерін анықтауға арналды. Бүгінгі таңда арнайы педагогикалық жаратылыстану-ғылыми даярлық негізінде Қазақстан ұлтын кәсіби және білікті оқытуға және нығайтуға қабілетті жоғары білікті маман- дар педагогтарға қажеттілік туындап отыр.
Бұл зерттеудің өзектілігі орта білім беру деңгейіндегі жаратылыстану-ғылыми сауатты- лықты қалыптастыру және PISA халықаралық білімді анықтау деңгейінде отандық білім беру сапасын арттыру қажеттілігімен байланыстырылады.
Қазақстанның білім беруді дамытудың 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық стратегиясы білім беру міндеттерінің бірі ретінде оқушылардың жаратылыстану-ғылыми сауаттылығын қалыптастыруға баса назар аударады.
Осыған байланысты орта мектеп стандарттарының мазмұны әлемнің қазіргі жараты- лыстану-ғылыми бейнесі, ғылыми дүниетанымды қалыптастырудағы заманауи теориялар мен идеялардың рөлі туралы ақпаратты қамтиды. Стандартты іске асырудың негізгі әдісі- белсенділік пен тәжірибеге бағытталған тәсілдер, сондай-ақ орта деңгейде жаратылыстану сауаттылығын қалыптастыру.
Орта білім беру жүйесінде мұғалімдердің жаратылыстану-ғылыми сауаттылығын қалып- тастырудың қажетті шарты сауаттылықтың прагматикалық компонентін қалыптастыру болып табылады: арнайы педагогикалық жаратылыстану-ғылыми дағдылар, қолданыстағы білім негізінде ықтимал қауіптер жағдайында студенттер ұжымының бірлігі мен тұтастығын сақтау бойынша теориялық және практикалық әрекеттерді сәтті орындау тәжірибесі (дағды- лары).
Нақты өмірлік жағдайда әрекет ету қабілетімен байланысты білім беру нәтижесінің маңыздылығын бекіту үшін олар қазірдің өзінде білім беру процесін нақты қарастырылып отырған тапсырмаға саналы түрде бағындырып, пікірлес адамдарды жинай бастады.
Орта мектептерде білім беру стандарттарының мазмұны әлемнің қазіргі жаратылыстану- ғылыми бейнесі, ғылыми білім дүниетанымды қалыптастырудағы заманауи теориялардың, идеялардың рөлі туралы мәліметтерді қамтылады.
