Мақалада жекеленген оқыту моделінің контексінде химиядағы сан есептерін шығару
әдістемесін негіздеу және апробациялау қарастырылады. Қазіргі ғылыми-әдістемелік әдебиеттер
мен жекеленген оқыту тәжірибесін талдау негізінде жоғары сынып оқушыларының жеке білім
беру траекторияларын ескеретін тапсырмалар жүйесін әзірлеудің қажеттілігі дәлелденді.
Ұсынылған «Химиялық кинетика» модулі негізгі есептеулердің алгоритмдерін (реакция
жылдамдығы, Вант Гофф ережесі бойынша температуралық коэффициент, концентрация мен
қысымның әрекет массалары заңына негізделген әсері) және біріктірілген есептерді шешу
стратегияларын қамтиды. Реакция жылдамдығын сапалық тұрғыдан сандық тұрғыда түсінуге
көшу пәндік және метапәндік құзыреттердің қалыптасуына ықпал ететіні көрсетілді. Әдістеме
қиындық деңгейін таңдауды, еске салатын нұсқаулар жүйесін және баламалы математикалық
стратегияларды (дәрежелік және логарифмдік) қарастырады, бұл оқытудың қарқыны мен
стиліндегі айырмашылықтарды ескеруге мүмкіндік береді.
9-сынып оқушыларымен жүргізілген педагогикалық эксперимент мотивация мен қалып
тастырушы бағалау нәтижелеріне қанағаттанушылық бойынша сауалнаманы қамтыды. Сауал
нама нәтижелері бойынша қатысушылардың 71%-ы қиындық деңгейін таңдау мүмкіндігі
болғанда есептерді шешуге деген қызығушылықты арттырғанын атап өтті; 83%-ы өз нәтиже
лерінің сапасына қанағаттанған, жалпы үлгерім – 100%, ал білім сапасы – 82% болды. Кейбір
оқушылардағы қиындықтардың себептері анықталды (таңдау мен жоспарлауға уақыттың
жетіспеушілігі, алгебралық түрлендірулерді қолданудағы қиындықтар), бұл дер кезінде қолдау
көрсетудің және жекеленген деңгейін реттеудің қажеттілігін растайды. Ұсынылып отырған
әдістеме сабақтарға және сабақтан тыс жұмыстарға енгізілуі мүмкін, сондай-ақ цифрлық
тренажерлерді әзірлеуде пайдалануға болады. Нәтижелер жекеленген оқытудың практикалық
маңыздылығын көрсетеді: ішкі мотивацияның артуы, шешім қабылдау стратегияларын саналы
таңдау және кинетикалық заңдылықтарды тереңірек түсіну.
Мақалада модульді мектеп тәжірибесіне енгізу бойынша ұсынымдар және одан әрі зерттеу
бағыттары (масштабтау, химияның басқа бөлімдеріне бейімдеу, нәтижелерді кеңірек
іріктемелерде валидациялау) ұсынылған.
ЖЕКЕЛЕНГЕН ОҚЫТУ МОДЕЛІНДЕ ХИМИЯДАН САН ЕСЕПТЕРІН ШЫҒАРУ ӘДІСТЕМЕСІ
Жарияланды September 2025
14
4
Аңдатпа
Тіл
Русский
Дәйексөздерді қалай жазу керек
