Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Жаратылыстану-география ғылымдары сериясы

ГЕОГРАФИЯ ПӘНІН ОҚЫТУДАҒЫ ТҰЛҒАҒА БАҒЫТТАЛҒАН ТӘСІЛ

Жарияланды June 2023

198

148

Аңдатпа

Бұл мақалада география сабағында тұлғаға бағытталған оқыту технологияларын қолданудың педагогикалық шарттары қарастырылған. Бүгінгі күні мектеп білім берудің негізі болып табылады және оны жақсарту әрдайым жалпыға бірдей білім беруге оқушылардың белгілі бір білімді игеруіне ғана емес, сонымен бірге оның жеке басын, танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамытуға бағытталған. Бәрімізге белгілі, мұғалімнің қызметі әрдайым мектептегі оқу процесін ғана емес, сонымен бірге тарбилеу процесін ұйымдастыруға және жоспарлауға бағытталған. Мұғалім оқу-тәрбие іс-әрекетінде негізгі білім мен өзін-өзі жүзеге асыру дағдыларын алуға бағытталған оқушылардың жан-жақты, тәуелсіз, танымдық іс-әрекетін дамытуға
баса назар аударады. Мұғалімнің жұмысы тиімдірек, егер ол оқушылардың жеке ерекшеліктерін білсе, олардың оқу материалына деген таңдаулы көзқарасын ескерсе. Өйткені, әр оқушы оқу материалымен жұмыс істеудің өзіндік, ерекше тәсілдерін қолданады. Бұл балаларды түсінуге және оқудағы көркемөнерпаздықты жақсартуға мүмкіндік беретін тұлғаға бағытталған оқыту. Тұлғаға бағытталған оқыту технологиялары жеке бағдарланған көзқарас білім беру мақсатын шешеді, мысалы, өз мақсаттарын қоя алатын және орындай алатын азаматтарды даярлайды. Қазіргі білім беру ұстанымының негізгі өзегі жеке тұлғаның мүдделерінің басымдықтарын
қамтамасыз ету, оқушылардың білім алуына тұлғалық бағдарланған қолдау болып табылады. Оқуға деген қызығушылықты арттыру үшін мұғалім әртүрлі құралдарды қолданады-қызықты тапсырмаларды таңдайды, әртүрлі энциклопедияларды, қосымша әдебиеттерді және т.б. Мектептегі география курсында тұлғаға бағытталған оқыту идеяларын жүзеге асырудың өзі әр оқушының жеке тәжірибесіне негізделген әлемнің жеке маңызды бейнесін құруды білдіреді. Өйткені, оқу процесін жандандыру проблемасын білім алушының оқу процесіне қатысты жеке ұстанымын ескермей, білім беру жүйелерін дамытудың қазіргі кезеңінде қарастыру мүмкін емес.
Жеке тұлғаға бағытталған оқыту технологиясын қолдана отырып, білім беру процесінде оқушылардың тұлға ретінде дамуында оқу іс-әрекетін ұйымдастыру қоғамның және жалпы ғылымның заманауи талаптарын ескере отырып, білім беру ортасын құруға үлкен әсер етеді. Келесі маңызды бағыт ретінде мақалада білім беруді жетілдіруге оң әсер етудің педагогикалық жағдайларын анықтауға көмектесетін тұлғаға бағытталған оқыту принциптері талданды

PDF